Novosti
Početak nove 2024. obilježio je ulazak i treće kineske marke na hrvatsko tržište. Prije godinu i pol led je probio MG koji je u međuvremenu našao put do 1100 domaćih kupaca, a svoje mjesto pod suncem od jesenas traži i Dongfeng Forthing. Ima li mjesta i za Geely? Sudeći prema inicijalnom interesu kupaca, definitivno da. Svi ti ‘kosooki’ SUV-i nastali su prema provjerenom i traženom receptu - dopadljivo su dizajnirani, bogato opremljeni i tehnički neproblematični. Tako bi barem trebalo biti, jer Atlas Pro ispod lima skriva velik dio švedske tehnologije.
Geely je, naime, od 2010. vlasnik švedskog Volva, pa pod prednjim poklopcem modela Atlas Pro kuca trocilindarsko srce obujma 1,5 litara i snage 177 KS koje inače pokreće Volvove modele s oznakom T3. Prvi je to adut zadužen za razbijanje predrasuda vezanih uz ‘kosooke’ brendove koji su široj javnosti potpuna nepoznanica.
Sukladno eko-trendovima tu je i blagi hibridni sustav s naponom instalacije od 48 V, što uz start-stop zadržava potrošnju u prihvatljivim okvirima, odnosno u teoriji podiže snagu sustava na oko 190 KS.
Švedska genetika
Rodbinska povezanost s Volvom prepoznaje se i po dodirnim točkama na platformi koju Geely Atlas Pro uvelike dijeli s modelom XC40. Kao i automatskom mjenjaču s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. A zatim i kvalitetnim materijalima i vrlo urednoj završnoj obradi te bogatoj opremljenosti koja, između ostalog, podrazumijeva potpuni set modernih sustava asistencija koji definitivno potječu iz premium segmenta. Uvjerili smo se, Atlas Pro ima učinkovit adaptivni tempomat koji pravovremeno oduzima gas i brine o razmaku od vozila ispred, odnosno koči do potpunog zaustavljanja i zatim nastavlja pratiti vozilo ispred kad se ono pokrene, što je vrlo zgodno i za gradski ritam prometa. Spomenimo i kako Geely revno čita prometne znakove i tijekom sedmodnevnog testa ni jednom se nije ‘zabunio’.
Nadalje, sustav za zadržavanje vozila unutar trake radi jednako dobro kao u vozilima visoke klase, Atlas Pro se vješto drži sredine i rijetko će ‘polizati’ bijelu liniju s lijeve ili desne strane. Impresionira i kamera za vožnju unazad, s ekranom visoke razlučivosti i prikazom od 360 stupnjeva, a iznenadili smo se jasnoćom slike na mračnim parkiralištima, kao i preciznošću navođenja. Zaista, u tom dijelu priče Atlas Pro može stajati uz bok najrazvikanijim predstavnicima u segmentu kompaktnih SUV-a, pa čak i onih iz premium segmenta.
S dužinom od 4,54 m jasno cilja ne samo na spomenuti kineski dvojac iz prve rečenice teksta, već na Hyundai Tucson i ostalih 15-ak izravnih konkurenata. Dovoljno je prostran i sprijeda i straga, vozačka ergonomija dobro je pogođena, no poželjeli bismo nešto izdašnije ugađanje upravljača po visini i dubini. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 267 cm, putnici na stražnjoj klupi uživaju u raskošnoj prostranosti za koljena, središnji tunel vrlo je nizak što oslobađa više mjesta za stopala, dok je zbog visoke linije krova vrlo komotno i u predjelu glave. Pod manu bismo mogli navesti obujam prtljažnika koji je s 378 litara bliži kompaktima, odnosno Golf-klasi, ali to je prihvatljiv danak na račun pogona na sve kotače, koji je zauzeo mjesto i učinio prtljažnik plitkim.
Svakako je pohvalno što Atlas Pro dolazi s rezervnim kotačem smanjenih dimenzija, što je kudikamo s(p)retnije rješenje u odnosu na uobičajeni kit za krpanje. A pohvalno je što za traženih 34.990 eura donosi bogatstvo opreme koja podrazumijeva inteligentna LED-svjetla, kožna sjedala s grijanjem (uključujući stražnju klupu), dvozonsku automatsku klimu, multimediju dijagonale 12,3 inča, ambijentalno osvjetljenje, automatski mjenjač i ono gdje su ostali ‘Kinezi’ kratkih rukava - pogon na sve kotače!
U smislu funkcionalnosti, jedino što mu nedostaje su Android Auto i Apple Car Play, pa zasad preostaje zrcaljenje mobitela na ekran vrlo vješto ukomponiranog ekrana multimedije s dopadljivim grafikama. Također, nema ni sustava RDS što je simptomatično za kineske automobile, pa morate napamet znati frekvencije svojih omiljenih radiostanica.
Sukladno odmaku od tla od relativno skromnih 17 cm, pogon AWD je u funkciji bolje prohodnosti i trakcije na cestama i makadamskim putevima, ozbiljnije terenske izazove bolje je izbjegavati. Ali možda će baš na račun pogona na sve kotače privući onaj dio kupaca kojima je to bezuvjetan detalj. Treba li strahovati od drndavog trocilindraša? Ni najmanje!
Motor je zapravo izvrsno uravnotežen i subjektivan je dojam kao da je riječ o dizelskom motoru. Ne bruji onako punašno kao dvolitreni, ali može ga se usporediti s, recimo, 1,6-litrenom HDI/TDI jedinicom. Sve dok okretaji ne skoče iznad 3500 o/min kad se u kabinu, očekivano, počnu probijati frktavi tonovi.
Automatski mjenjač jasno favorizira vrlo niske okretaje, pa smo se u gradu često zatekli kako krstarimo oko 65 km/h u šestom stupnju pri manje od 1500 okretaja. Tu su i četiri programa rada (comfort, eco, sport i offroad), kao i mogućnost manualne intervencije na samoj ručici mjenjača. Autocesta? Zakonskih 130 km/h održava pri niskih 2300 okretaja i pritom troši između 7,5 i 8 l/100 km, što je sasvim prihvatljivo za korpulentni SUV s pogonom na sve kotače, uz masu od 1,7 tona i nepovoljna aerodinamička svojstva. Najnižu potrošnju od 6 l/100 km zabilježili smo u opuštenom ritmu magistrale, dok u zagrebačkim prometnim gužvama nismo uspjeli spustiti ispod 8,5 l/100 km.
Važno je istaknuti da ovjes vrlo dobro upija sve vrste gradskih neravnina i ostavlja dojam vrlo podatnog automobila, dok je u čestim kretanjima iz mjesta primjetna desetinka-dvije zadrške prije no što automatski mjenjač ‘ukopča’ i započne prijenos snage.
Već na prvom odvojku isključenja s autoceste postaje jasna usmjerenost Atlasa Pro na komfor. U angažiranijem prolasku kroz zavoj osjeća se izraženije naginjanje karoserije, kao
i mesnati profil guma 225/60 R18, ali začudo je osjećaj na upravljaču uvelike lišen sintetike. Povratne informacije su jasne, otpor dobro odmjeren, a isto vrijedi i za osjećaj na pedali kočnice. U smislu vozih osobina ocijenili bismo ga kao poprilično neutralnog - definitivno nije prvak dinamike, ali s druge strane ne djeluje tromo. Zapravo, za kompaktni SUV s pogonom na sve kotače je poprilično agilan, pa i dovoljno okretan na uskim parkiralištima iako nigdje nismo uspjeli pronaći tvornički podatak o krugu okretanja. Po slobodnoj procjeni autora, vrijednost ne bi trebala premašivati 11 m.
Na kraju, je li cijena od nepunih 35 tisuća eura dovoljan mamac na kupnju? Uz tvorničko jamstvo od 4 godine/100.000 km, švedski pedigre, pogon na sve kotače i bogatu opremu, vjerojatno da. Samo što Hyundai Tucson, koji nam se neprestano provlači kroz misli kao nekakva referentna točka, uz benzinac od 180 KS, automatski mjenjač, pogon na sve kotače i uz opremu Premium košta nepunih 37.000 eura. U redu, takav Tucson nema kožna sjedala, ali ima neke druge stavke, i tu je zapravo vrlo teško izjednačiti opremljenost. Atlas Pro pak nema hlađenje kožnih sjedala što će biti problem po ljeti, a od opreme mu nedostaje i panoramski krov, što druga dva kineska predstavnika nude. No kako čujemo od domaćeg zastupnika, interes kupaca je velik i na hrvatskim cestama do početka veljače već je registrirano 20-ak primjeraka Atlasa Pro. Dodatni je bonus što je na snazi posebna ponuda u kojoj dobivate set zimskih guma po simboličnoj cijeni od jedan euro.
Za gledanje izvornog članka, molimo, kliknite OVDJE